Akademia pływania – Strzałka w dziesiątkę!

Pływanie to dla jednych aktywność fizyczna i forma relaksu, dla innych to okazja do rywalizacji i przełamywania swoich słabości, dla Patrycji Marek, właścicielki Akademii Pływania Strzałka działającej w Bełchatowie, to sposób na spełnione życie zawodowe!
Pływacki biznes najlepiej robi się w Łodzi... a na pewno z AQUA SPEED – marką, która ma tu swoją siedzibę i stąd dystrybuuje sprzęt pływacki oraz akcesoria do aktywności w wodzie na całą Polskę, Europę i świat. W ramach współpracy z projektem „Pływacki Biznes”, prowadzonym przez Sonię Bochyńską-Knapik i Julię Małek – ekspertki w obszarze zarządzania szkołami pływania – możemy dzielić się z Wami naszymi dobrymi praktykami które pomagają rozwijać pływacki biznes. Widzimy się z Wami podczas networkingów, konferencji i podcastów!
Najważniejsze aspekty prowadzenia szkoły pływania
Co jest najważniejsze w prowadzeniu szkoły pływania? Co doceniają zarówno starsi, jak i młodsi uczestnicy zajęć?
Uważam, że najważniejsza w prowadzeniu szkoły pływania jest pasja oraz chęć zarażania nią innych osób. Uczniowie doceniają instruktorów, którzy sumiennie oraz z pełnym zaangażowaniem prowadzą zajęcia w sympatycznej, bezstresowej atmosferze, co przekłada się na efekty w ich pływaniu.
Skąd pomysł na taką działalność? Jaki należy mieć sprzęt, m.in. akcesoria do nauki pływania, aby prowadzić zajęcia?
Pływanie jest nieodłączną częścią mojego życia od prawie 30 lat. Basen stał się moim drugim domem i lekiem na wszystko. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu zajęć indywidualnych oraz grupowych z nauki i doskonalenia pływania podjęta przeze mnie decyzja o prowadzeniu takiej, a nie innej działalności była naturalna.
Aktualnie sprzęt jest bardzo różnorodny, co pozwala na urozmaicenie zajęć. Prawidłowy dobór akcesoriów do nauki pływania zależy od stopnia zaawansowania i umiejętności grupy. W grupach początkujących z całą pewnością przydatne są makarony, deski płaskie oraz pullbuoy’e (ósemki), natomiast w grupach zaawansowanych to m.in. płetwy czy łopatki (wiosełka). Absolutny dziecięcy „must have” to maty do pływania oraz zatopki – kaczuchy.
Rozwój i przyszłość szkoły
Jakie były początki szkoły? Jak wyobrażasz sobie jej przyszłość za 2 lata, 5 czy 10 lat?
Tak jak w całym naszym życiu, początki nigdy nie są łatwe. Jednak byłam pewna, że chcę robić to, co kocham. Opracowałam plan, którego się trzymam oraz realizuję go skutecznie z moim zespołem. Z tego miejsca chciałabym podziękować wszystkim współpracownikom za zaangażowanie oraz za to, że razem stworzyliśmy miejsce, w jakim wszyscy zawsze chcieliśmy pracować.
Przyszłość szkoły, tak jak wcześniej wspomniałam, będzie oparta na solidnym fundamencie. Chcę zbudować markę, aby „Strzałka Akademia Pływania” kojarzyła się zawsze z profesjonalizmem i zaangażowaniem, a także aby każdy uczeń wspominał moją szkołę tak ciepło, jak swój własny dom. To będzie moja najlepsza wizytówka.


Motywacja uczestników zajęć
Dlaczego ludzie chcą być aktywni w wodzie? Co mówią, gdy przychodzą na zajęcia? Jaka jest ich motywacja?
Pływanie ma wiele zalet i staje się dziś popularną dyscypliną sportu. Uważam, że obecne szybkie tempo życia sprawia, że ludzie szukają chwili odpoczynku i odprężenia. Aktywny czas spędzany w wodzie jest idealny dla ciała i umysłu. Dodatkowo wśród społeczeństwa panuje coraz większa świadomość, iż umiejętność pływania jest bardzo istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa.
Można wymienić wiele czynników mających wpływ na motywację człowieka do aktywności w wodzie. Zaliczyć do nich możemy m.in.: bezpieczeństwo, prowadzenie zdrowego i aktywnego trybu życia oraz zdobycie nowych umiejętności.
Czego Tobie brakuje do szczęścia w tym biznesie?
Jednoznacznie mogę stwierdzić, że jestem szczęśliwa. Kluczem do mojego dalszego szczęścia jest utrzymanie zadowolenia z nauki pływania zarówno przez moich najmłodszych, jak i starszych uczestników zajęć. Nic tak mnie nie uskrzydla jak opinie, które otrzymuję po zajęciach. Jestem wdzięczna za każde słowo dziękuję!
---
Rozmawiał: Maciej Mazerant / Redaktor prowadzący AQUA SPEED magazyn
Zdjęcia: Akademia Pływania Strzałka oraz Pływacki Biznes