Chlapu Chlap – pływanie, które daje radość!

Chlapu Chlap – pływanie, które daje radość!

Fascynująca przygoda czy wielka niewiadoma? Pierwszy kontakt dziecka z basenem to moment, który warto zaplanować z uważnością. Zaglądamy do szkoły pływania Chlapu Chlap, gdzie nauka niemowląt opiera się na tym, co najważniejsze: relacji, zaufaniu i wspólnej radości. Przeczytajcie rozmowę z Łukaszem Ilnickim, który wraz z Małgorzatą stworzył modelową szkołę pływania dla najmłodszych!

W jakim wieku można rozpocząć przygodę z pływaniem w Waszej szkole?

W Chlapu Chlap naukę pływania można rozpocząć już od 4. miesiąca życia. Program „Oswajanie z wodą” jest przeznaczony dla niemowląt i dzieci do 4. roku życia. Dla dzieci starszych oraz dorosłych dostępne są odpowiednio dostosowane programy nauki pływania.

Program nauki pływania

Jak wygląda program nauki pływania w Chlapu Chlap – jakie są etapy rozwoju umiejętności?

Program nauki pływania w Chlapu Chlap jest dostosowany do wieku i poziomu zaawansowania uczestników:

  • Oswajanie z wodą (dla niemowląt i dzieci do 4. roku życia) – zajęcia można rozpocząć już od 4. miesiąca życia Program skupia się na budowaniu pozytywnych skojarzeń z wodą poprzez zabawę i różnorodne ćwiczenia, które rozwijają zdolności motoryczne i pewność siebie w wodzie. Podczas zajęć śpiewamy piosenki i wykorzystujemy różne pomoce dydaktyczne, co sprawia, że nauka staje się jeszcze bardziej angażująca i radosna.
  • Nauka pływania (dla dzieci od 4. roku życia) Zajęcia rozwijają umiejętności pływackie, koordynację oraz zdolności poznawcze. Program jest dostosowany do indywidualnych potrzeb i tempa rozwoju każdego dziecka, niezależnie od poziomu zaawansowania. Grupy dzielimy na początkującą, kontynuującą, średnio zaawansowaną i zaawansowaną. 
  • Nauka pływania dla dorosłych Zajęcia indywidualne lub w małych grupach, skierowane do osób, które nie miały wcześniej okazji nauczyć się pływać. Program jest dostosowany do indywidualnych potrzeb i celów uczestników.
 chlapu_chlap_1
 chlapu_chlap_1

Początki w wodzie bywają trudne

Czy prowadzicie zajęcia pokazowe lub dni otwarte, żeby można było zobaczyć, jak wygląda nauka w praktyce, poznać instruktorów, wybrać lokalizację? 

Nie prowadzimy zajęć próbnych w grupie wiekowej do 3. roku życia. Nasze doświadczenia pokazują, że każde dziecko inaczej reaguje na pierwsze spotkanie z wodą – niektóre maluchy od razu wskakują do basenu z radością, inne potrzebują 2–3 zajęć, żeby oswoić się z „dużą wanną”, nowym miejscem i obecnością innych dzieci. Po jednym spotkaniu trudno obiektywnie ocenić, czy dziecku się podoba i czy dobrze się czuje w wodzie.

Aby dać rodzicom pełny komfort, w każdej chwili można zrezygnować z udziału w zajęciach. Płatność rozliczamy proporcjonalnie – pobieramy opłatę tylko za zrealizowane zajęcia, na których była rezerwacja miejsca w grupie dla uczestnika.

Dla starszych dzieci i dorosłych dobieramy zajęcia indywidualnie, z możliwością wykupienia wejścia jednorazowego - po odbyciu takiej lekcji próbnej można podjąć decyzję o zapisie na stałe do grupy. Chętnie też opowiadamy o naszych metodach pracy i odpowiadamy na wszystkie pytania jeszcze przed rozpoczęciem zajęć.

Jakie obawy najczęściej mają rodzice przed pierwszymi zajęciami – i jak je rozwiewacie?

Rodzice często obawiają się, że ich dziecko nie poradzi sobie z lękiem przed wodą lub że nauka pływania nie będzie dla niego przyjemna. To zupełnie naturalne – każdy maluch inaczej reaguje na nowe środowisko, jakim jest basen – jedne dzieci od razu czują się w wodzie jak ryby, inne potrzebują więcej czasu i wsparcia.

W Chlapu Chlap staramy się te obawy rozwiewać na wiele sposobów. Przede wszystkim stawiamy na indywidualne podejście – nie zmuszamy, nie przyspieszamy procesu adaptacji, tylko podążamy za tempem dziecka. Nasze zajęcia są pełne zabawy, śpiewania piosenek, kolorowych pomocy dydaktycznych i kontaktu z rodzicem – to wszystko buduje poczucie bezpieczeństwa i sprawia, że nauka staje się naturalnym, radosnym doświadczeniem.

Rodzice mają też pełną elastyczność – mogą zrezygnować z zajęć w dowolnym momencie, a my zwracamy niewykorzystaną część opłaty. Wierzymy, że taka otwartość daje poczucie komfortu i zaufania. Dodatkowo, jesteśmy zawsze otwarci na rozmowę: instruktorzy chętnie dzielą się obserwacjami po zajęciach i odpowiadają na pytania, a my jako zespół tworzymy przestrzeń do spokojnej, szczerej komunikacji.

Dzięki temu wielu rodziców już po kilku zajęciach widzi, jak bardzo dziecko się otwiera i zaczyna czerpać radość z pływania – i to właśnie jest dla nas największą nagrodą.

 Baner-Desktop-1920x850-Newsletter-Klub2

Pomoce, akcesoria, sprzęt do nauki pływania

Czy macie określoną metodykę nauki? Z jakich pomocy, akcesoriów, sprzętów korzystacie najczęściej? 

Tak, w naszej szkole pływania bazujemy na sprawdzonej, nowoczesnej metodyce nauczania dostosowanej do wieku i etapu rozwoju dziecka. Szczególny nacisk kładziemy na bezpieczeństwo, komfort psychiczny i radość z przebywania w wodzie. Dzieci uczą się poprzez zabawę, interakcję z rodzicem oraz proste ćwiczenia wspierające rozwój motoryczny, koordynację i orientację w wodzie.

W przypadku najmłodszych uczestników – w ramach zajęć typu aqua baby – pracujemy zgodnie z zasadą stopniowej adaptacji do środowiska wodnego. Kluczowym elementem jest bliskość rodzica w wodzie, co zapewnia dziecku poczucie bezpieczeństwa. Na zajęciach śpiewamy piosenki, rytmizujemy ruchy, korzystamy z kolorowych i sensorycznych pomocy dydaktycznych – wszystko po to, by stworzyć przyjazne, przewidywalne i angażujące środowisko.

Najczęściej wykorzystywane pomoce i akcesoria to:

  • piankowe makarony (tzw. noodles) – do unoszenia się i ćwiczeń równowagi; 
  • deseczki i piankowe krążki – do nauki kopania nogami i pływania z asekuracją; 
  • kolorowe zabawki i pływające figurki – zachęcające do sięgania, nurkowania i przemieszczania się w wodzie; 
  • obręcze i tunele – wspierające ćwiczenia podwodne i orientację przestrzenną; 
  • maty piankowe – pozwalają na wspólne zabawy w grupie i odpoczynek w wodzie. 

Z dziećmi starszymi i dorosłymi stosujemy różne formy nauki – od klasycznych technik stylowych (grzbiet, dowolny, klasyczny, motylkowy) po elementy pływania ratunkowego czy naukę nurkowania i oddychania. 

Naszym celem nie jest szybkie „wypływanie” dziecka, ale zbudowanie trwałej, pozytywnej relacji z wodą i umiejętności, które będą rozwijać się naturalnie – w odpowiednim dla dziecka tempie. Dlatego metodykę zawsze dobieramy indywidualnie, z uwzględnieniem wieku, charakteru i poziomu zaawansowania uczestnika.

 chlapu_chlap_2
 chlapu_chlap_3

Budowanie zaufania dzieci i rodziców

Jak budujecie zaufanie rodziców? Czy jest u Was przestrzeń do regularnej rozmowy i informacji zwrotnej? A może również rodzice pływają?

Zaufanie rodziców to dla nas fundament dobrej współpracy i skutecznej nauki pływania – szczególnie gdy chodzi o najmłodszych. Od pierwszego kontaktu stawiamy na otwartą komunikację, elastyczność i partnerskie podejście. Zawsze chętnie odpowiadamy na pytania, doradzamy i wyjaśniamy, jak wyglądają zajęcia oraz czego można się spodziewać.

Instruktorzy są dostępni do krótkiej rozmowy po każdych zajęciach – dzielą się obserwacjami, postępami dziecka i ewentualnymi wskazówkami do pracy w domu lub kontynuacji zajęć. Rodzice mają u nas przestrzeń m.in. dzięki systemowi Luppo do swobodnej komunikacji z trenerem – dzięki temu mogą poczuć się wysłuchani, zrozumiani i pewni, że ich dziecko jest w dobrych rękach.

Dodatkowo, zapewniamy elastyczność – można zrezygnować z zajęć w dowolnym momencie, a opłata za niewykorzystane zajęcia zostaje zwrócona. Istnieje również możliwość zmiany grupy w ciągu trwania semestru, jeżeli tylko jest wolne miejsce w grupie równoległej. Umożliwiamy też odrabianie nieobecności w innych terminach. To wszystko daje rodzicom spokój i poczucie bezpieczeństwa.

Co więcej, również rodzice mogą z nami pływać! Oferujemy krótkoterminowe zajęcia dla dorosłych, zarówno dla tych, którzy chcą nauczyć się pływać od podstaw, jak i dla tych, którzy chcą po prostu poprawić technikę i poczuć się swobodnie w wodzie. Często zdarza się, że rodzice zaczynają swoją przygodę z pływaniem właśnie wtedy, gdy zapisują do nas dziecko – i to bardzo nas cieszy, bo wspólna aktywność wzmacnia rodzinne relacje.

Tworzymy miejsce, w którym wszyscy – dzieci i dorośli – czują się mile widziani, zrozumiani i zaopiekowani. Zaufanie budujemy codziennie, nie słowami, ale działaniem.

 chlapu_chlap_5
 chlapu_chlap_6

Dobra atmosfera na zajęciach pływania to podstawa

Jakie najczęściej powody podają rodzice, którzy zapisują dzieci do Waszej szkoły? 

Rodzice najczęściej mówią, że wybrali nas ze zględu na profesjonalizm i serdeczne podejście instruktorów. Każde dziecko traktujemy indywidualnie, z uwagą i troską. Bardzo chwalą atmosferę na zajęciach, w której dzieci czują się swobodnie i bezpiecznie, co pomaga im pokochać wodę. Doceniana jest też nasza elastyczność – umożliwiamy odrabianie zajęć i jesteśmy zawsze otwarci na rozmowę oraz informację zwrotną.

Dodatkowo korzystamy z nowoczesnego systemu rezerwacji Luppo, który pozwala wygodnie zarządzać zapisami, obecnościami i płatnościami – rodzice mają wszystko pod kontrolą w jednym miejscu.

Wielu z naszych klientów trafia do nas z polecenia – i to dla nas największy komplement!

----

Rozmawiał: Maciej Mazerant / Redaktor prowadzący AQUA SPEED magazyn

Zdjęcia: dzięki uprzejmości szkoły Chlapu Chlap

 belka_Aqua_speed_magazyn_16

Polecane

pixel